Artikel Popular

Saturday, September 29, 2012

Gelenyar: Betapa Sedap Mata Memandang Berat Lagi Badan Merasa

SABTU, 29 September 2012
Oleh:  ZULKIFLI  SALLEH




Seorang lagi wanita yang gelenyar luar biasa mendapat perhatian.  Kali ini melibatkan suri rumah dari Atlanta, iaitu Rachel, yang dilaporkan, sangat berhati-hati apabila dia mencuci pakaian.  Ibu tiga orang anak ini mengalami puncak syahwat atau  orgasma  yang tidak diingini secara berterusan, ada kalanya beberapa jam sehari, yang boleh berpunca oleh, seperti mencuci pakaian. 

Rachel menghidap keadaan yang jarang-jarang berlaku dan dari segi relatif baru dikenali sebagai persistent sexual arousal syndrom, atau persistent genital arousal disorder (PGAD).  Bagi wanita ini, puncak syahwat 100 kali sehari bukan gurauan, dan dia tidak berasa segan untuk berkongsi pengalamannya itu yang terpaksa setiap ketika keinginan nafsunya. 

Menurut Psychology Today, PGAD berlaku apabila genital wanita naik gelenyar dari segi fizikal untuk berjam-jam, berhari-hari, berminggu, tetapi wanita itu tidak berasa apa-apa keinginan untuk bersetubuh.  Perkataan "kesusahan" sering digunakan untuk menjelaskan reaksi wanita terhadap PGAD.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...