Artikel Popular

Sunday, August 26, 2012

Impian Bintang Lucah Bertaraf Ibu

ISNIN, 27 Ogos 2012
Oleh:  ZULKIFLI  SALLEH




Kasih ibu sepanjang jalan.  Kita selalu mendengar bagaimana seorang ibu tunggal membesarkan anak-anaknya sehingga ke peringkat universiti dan akhirnya mereka berjaya dalam hidup mereka.  Kita juga pernah mendengar seorang ibu yang bekerja sebagai penari kelab malam atau perempuan kabaret - suatu profesion yang popular pada suatu waktu dahulu -  tidak mahu anak perempuannya mengikuti jejak langkahnya. 

Demikian juga dengan bintang luncah, Stormy Daniels, seniwati terkenal dalam industri orang dewasa, yang mempunyai anak hasil hubungannya dengan kekasihnya, Glendon Crain. "Hanya kerana anda pelakon filem orang dewasa," tulis Kristin Battista-Frazee dalam The Daily Beast, "tidak bermakna anda menjadi ibu yang teruk." 

Stormy, 33 tahun memberitahu, "Saya benar-benar terpaksa bekerja keras dan banyak bersedia kerana saya tidak seperti ibu yang normal.  Saya tidak boleh bekerja ketika saya hamil.  Saya terpaksa melakukan dua tahun kerja dalam satu tahun."

Namun, Stormy mengakui bahawa tidak mudah bagi seorang pelakon lucah untuk menjadi seorang ibu.  Dia terpaksa menghadapi beberapa kritikan huduh.  Dia terpaksa merahsiakan bahawa dia hamil demi mengelakkan pandangan serong, tetapi seorang peribadi yang terkutuk muncul terhadap dirinya dan anaknya yang baru dilahirkan apabila seseorang mengucapkan tahniah pada Twitter dia selepas dia melahirkan anak perempuannya, yang kini berusia 19 bulan.  Mesej yang terkandung: Stormy tidak layak menjadi ibu kerana kerjaya lucahnya.

Justeru, jika wanita itu ialah bintang lucah, mampukah dia menjadi ibu yang baik? tanya Kristin.  "Pasti!  Dan sesungguhnya, ibu yang malang yang bekerja dalam industri orang dewasa yang berfikir bahawa dia jenis 'kurang daripada' ibu.  Mereka berkongsi cabaran seharian yang sama untuk membesarkan anak-anak, sebagaimana kita juga." 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...