Artikel Popular

Friday, August 31, 2012

Clint Eastwood Bercakap dengan Kerusi

JUMAAT, 31 Ogos 2012
Oleh:  ZULKIFLI  SALLEH




Bersempena Persidangan Kebangsaan Republikan tahun 2012 yang dapat diikuti  secara langsung melalui blog,  yang menyaksikan  Mitt Romney menyampaikan ucapan penerimaan calon untuk Pilihan Raya Presiden, pelakon veteran,  Clint Eastwood  turut berucap.  Beliau bercakap dengan kerusi kosong yang  mewakili  Presiden Barack Obama. 

Eastwood yang tidak puas hati terhadap Obama, bercakap dengan kerusi, "Dan saya fikir sudah sampai masanya.  Dan saya fikir jika anda berundur, Romney dan Ryan dapat ambil alih.  Namun, jenaka "tanpa Obama" itu dilaporkan mengelirukan para hadirin.

Bagi Obama, kehadiran dan ucapan Eastwood ada faedahnya kerana beliau (Eastwood) pernah menyokong  pelan penyelamat untuk industri auto, dan pernah tidak disenangi oleh Karl Rove, bekas penasihat kanan Presiden George W. Bush

Kempen Obama memberikan respons terhadap ucapan Eastwood, antaranya oleh Lis Smith, "membawa makna baru untuk yang baik, yang jahat, dan yang huduh, tetapi kebanyakannya hanya yang jahat dan yang huduh."  Sementara cerdik pandai MSNBC  menganggap ucapan itu membawa bencana; Rachel Maddow, tidak dapat berkata apa-apa,  manakala pemberita Fox News tidak memberikan liputan.  


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...