Artikel Popular

Saturday, March 16, 2013

Punca Segala Kemusnahan

SABTU, 16 Mac 2013
Oleh:  ZULKIFLI  SALLEH


Sejak sekian lama, iaitu sejak saya mempunyai blog, saya berhasrat memuatkan semua tulisan saya, termasuk ulasan buku yang pernah diterbitkan dalam majalah terbitan Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP).  Justeru, saya memohon jasa baik, Aizan Mohd. Ali, Ketua Pusat Dokumentasi Melayu (PDM, DBP) mencari bahan tersebut, yang dikumpulkan dalam J-Pag.  Kepada beliau yang kini telah bersara dan semua staf PDM, saya mengucapkan ribuan terima kasih.

Meskipun agak lama juga bahan ini dikumpulkan, disediakan, dan diserahkan kepada saya, malangnya saya mengambil masa yang agak lama untuk menerbitkan bahan tersebut semula.  Pada mulanya, saya mencuba juga, tetapi kejahilan menggunakan kemudahan blog, segala usaha itu tidak berhasil.  Hanya beberapa lalu apabila saya teringat bahan yang terkandung dalam J-Pag itu, lalu saya mencuba memasukkannya dalam blog sekali lagi, dan kali berjaya.  

Sebagai permulaan dan membuka tirai, saya bermula dengan bahan yang pernah diterbitkan dalam Dewan Masyarakat, yang lebih awal:




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...