Artikel Popular

Sunday, January 27, 2013

Beyonce "Main Bibir"

AHAD, 27 Januari 2013
Oleh:  ZULKIFLI  SALLEH



Selain Barack Obama sendiri dan pada takat tertentu isterinya, Micheele Obama, dengan pakaian merahnya,  penyanyi terkenal, Beyonce turut mendapat perhatian ketika upacara pelantikan Obama sebagai Presiden Amerika Syarikat untuk penggal kedua. Bersempena upacara tersebut, Beyonce mengadakan persembahan, menyanyikan lagu kebangsaan Amerika Syarikat

Namun, Beyonce dikatakan tidak menyanyi, sebaliknya beliau merakamkan lagu itu terlebih dahulu, sehingga mencetuskan kontroversi, bahkan pakar mengatakan beliau melakukan kedua-duanya.  Walau bagaimanapun, ahli muzik profesional, seperti yang dipetik oleh Mike Daughty dalam Slate, mengatakan Beyonce, yang merupakan penyokong kuat Obama dalam pilihan raya baru-baru ini, tidak merakamkan lagu itu terlebih dahulu.

Republikan yang mengkritik ucapan Obama bersempena upacara pelantikan itu, termasuk Paul Ryan, mengambil kesempatan mendesak Obama meletakkan jawatan kerana skandal Beyonce kerana beliau turut menontonnya, demikian tegas Senator Rand Paul (Republikan-Kentucky).  Beliau menggunakan alasan keengganan Rumah Putih untuk mengulas krisis Beyonce itu "hanya menunjukkan Presiden menyembunyikan sesuatu."  Hujah Paul, "jika Beyonce merakamkan lagu kebangsaan terlebih dahulu, bagaimana kita tahu bahawa Presiden Obama tidak merakamkan sumpahnya terlebih dahulu?"



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...