Artikel Popular

Tuesday, July 23, 2013

Takut Bercerai?

SELASA,  23 Julai 2013
Oleh:  ZULKIFLI  SALLEH




Ada kalanya perkahwinan yang tidak bahagia itu berakhir dengan perceraian. Pastinya, ada alasan tertentu pasangan suami isteri yang tidak bahagia itu tidak memilih jalan tersebut, antara yang lazim ialah demi kepentingan anak-anak yang masih kecil.

Kajian perceraian,  dipetik oleh The Huffington Post, pasangan suami isteri walaupun tidak bahagia, masih takut untuk bercerai.  Menurut kajian terbaharu oleh firma guaman di United Kingdom, iaitu Slater & Gordon, alasan nombor satu pasangan yang tidak bahagia masih tinggal bersama-sama kerana mereka kurang keberanian untuk bercerai.  Dan daripada 2000 orang yang berkahwin yang dikaji, satu perlima memberitahu mereka berasa terperangkap dalam hubungan mereka, tetapi tidak memikirkan perceraian, kecuali kestabilan kewangan terjamin.  

Lebih daripada itu, 15 peratus responden memberitahu bahawa mereka berhasrat berkahwin dengan orang lain, dan 29 peratus memberitahu bahawa mereka ingin menasihati generasi yang lebih muda supaya jangan berkahwin sama sekali.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...