Artikel Popular

Wednesday, August 14, 2013

Sejarah Budaya Tetek

RABU,  14  Ogos  2013
Oleh:  ZULKIFLI  SALLEH




Tetek boleh dikatakan menjadi sebutan dan perhatian setiap orang, manakala bagi kebanyakan wanita, tetek diibaratkan "mahkota" mereka. Dalam kalangan selebriti pula, terutamanya seniwati Hollywood, selain paras rupa, tetek juga mereka "pelihara" dengan rapi. Tanpa tetek seolah-olahnya kehidupan seks menjadi "gersang."

Seperti yang dicatatkan dalam The Huffington Post, tetek  diraikan dalam seni, sastera, dan dalam kehidupan harian.  Kita mempunyai beratus-ratus perkataan untuk menjelaskan perihal tetek; orang menggubah lagu tentang tetek. 

Tetek, seperti yang dibahaskan oleh  Tracy Clark-Flory,  mempunyai sejarah budaya, meskipun manusia belum dapat menjelaskan mengapa wanita mengubah suai tetek mereka, dengan implan tetek kini semakin popular.  Tracy yang memuatkan  wawancaranya dengan Florence Williams bahawa banyak lelaki benar-benar tertarik pada tetek, tetapi hal ini tidak menjelaskan bahawa daya tarikan tersebut datang kemudian atau merupakan sekunder, tidak dapat dibuktikan sepenuhnya bahawa semua lelaki dalam semua silang budaya setiap masa "tergila-gila" dengan tetek.  

Dalam wawancara itu, Florence menegaskan bahawa Hollywood dan pembedahan plastik ingin kita mempercayai bahawa tetek bersaiz besar diutamakan secara sejagat, tetapi masih belum dapat dbuktikan kesahihannya.  Wujud lelaki yang sukakan tetek bersaiz kecil atau sederhana, dan wujud sesetengah lelaki yang kelihatan tidak mempunyai minat khusus terhadap tetek.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...